بیمه مسئولیت آرایشگران (مدنی حرفه ای)

اطلاعات زیر را وارد کنید

ثبت درخواست بیمه

در سالن های زیبایی اتفاقات مختلفی رخ می دهد که با آرایشگران به کمک بیمه مسئولیت می توان از پس این اتفاقات و خسارات برآمد. مجموعه بیمه مسئولیت مهندسی انوری در این جا می خواهد شما را بیشتر با بیمه مرتبط با آرایشگران و سالن داران آشنا کند تا به بهترین نحو خرید بیمه مسئوليت آرايشگران را انجام بدهید.

قبل از شروع راهنمای بیمه، توصیه می کنیم ویدئوی زیر مرتبط با بیمه مسئولیت  آرایشگران را مشاهده کنید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با این بیمه به دست آورید:

بیمه مسئولیت آرایشگران و سالن داران

برای خرید بیمه مسئولیت آرایشگران، ابتدا باید به خوبی با خود این بیمه آشنا بشوید. پس ابتدا در رابطه با بیمه مسئولیت آرایشگران و سالن داران صحبت می کنیم. ما انسان ها به طور ذاتی به دنبال این هستیم که از زیبایی و آراستگی لذت ببریم. این آراستگی و زیبایی به ما کمک می کند تا ظاهری زیبا داشته باشیم. داشتن ظاهری زیبا باعث می شود که اعتماد به نفس ما افزایش یابد.

برای این که بتوانظاهری خوب داشت و از مزایا آن استفاده کرد، باید به سراغ آرایشگر رفت. البته برای این که به این ظاهر خوب برسید، نمی توانید به هر آرایشگری اعتماد کنید؛ چرا که آرایشگری نیاز به تجربه و مهارت زیادی دارد. امروزه آرایشگران زیادی در سالن های زیبایی مشغول به فعالیت هستند. سالن های زیبایی یک مزایای مختلفی نسبت به آرایشگرانی که به تنهایی فعالیت می کنند، دارند که یکی از این مزایا داشتن بیمه مسئولیت است.

برای مثال یک زیباجو به یک سالن زیبایی مراجعه کرده و به دلیل یک اشتباه سهوی آسیب می بیند. آرایشگر با توجه به سهل انگاری که داشته، باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرد. به این معنی که باید خسارات های وارد بر زیباجو را برعهده گرفته و پرداخت کند. اگر شما هم آرایشگر هستید، می توانید با خرید بیمه مسئولیت ای آرایشگران و سالن داران این خسارات را پرداخت کنید.

بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای آرایشگران

اهمیت خرید بیمه مسئولیت حرفه ای آرایشگران و سالن داران

خرید بیمه مسئولیت آرایشگران و سالن داران از شما آرایشگران در قبال سهل انگاری هایی در رابطه با مشتریان خود انجام داده اید، حمایت می کند. البته فقط و فقط در صورتی این حمایت صورت می گیرد که به خاطر اهمال و اشتباه شما باشد.

شما اگر بی تجربه یا با تجربه باشید، باید به این نکته نیز توجه کنید که حوادث همیشه در کمین شما هستند. افراد به زیبایی خود بسیار اهمیت می دهند و حساسیت ها نسبت به کوچک ترین حوادث بسیار بالاست. اگر هر گونه اتفاقی حتی به صورت سهل انگاری رخ دهد، احتمالا در ظاهر فرد مشکلی ایجاد می شود یا در بعضی مواقع مشکلاتی در سلامتی فرد نیز ایجاد می کند.

شما در طول روز با افراد زیادی روبرو می شوید که باید برای هر کدام از این مشتری ها وقت زیادی را صرف کنید. تمام این فعالیت ها سبب خسته شدن شما می شود. با وجود خستگی هم احتمال دارد نتوانید به راحتی و اصولی کار خودتان را انجام دهید. نهایت این خستگی ها ممکن است به سهل انگاری و خطا ختم بشود و در یکی از این خطاها باید خسارات زیادی را بپردازید.

هر چقدر که در طول این مدت فعالیت تان تلاش کرده اید، با یک خطای کوچک از بین می رود. حتی اگر این اتفاق رخ ندهد، این استرس، در عملکرد شما تاثیر خود را می گذارد. هر چقدر این استرس بیشتر باشد، عملکرد شما ضعیف تر خواهد شد. با عملکرد ضعیف هم مشتری های خود را از دست می دهید و احتمال رخ دادن این خطاها بیشتر می شود.

با خرید بیمه مسئولیت آرایشگران این اطمینان را داشته باشید که حتی اگر اتفاقی برای شما رخ بدهد، بیمه از شما در این زمینه حمایت می کند. این اطمینان در نهایت به نفع شما خواهد بود؛ چرا که باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود. اعتماد به نفس بالا مساوی است با ارائه بهتر خدمات به مشتریان و کسب رضایت آن ها.

بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای آرایشگران

پوشش بیمه مسئولیت آرایشگران شامل چه مواردی است؟

آرایشگری همانند سایر حرفه ها شامل خطرات گوناگونی است. احتمال دارد این خطرات منجر به وارد شدن خسارات به مشتریان بشوند. در این مواقع داشتن بیمه مسئولیت با پرداخت خسارات اهمیت خود را نشان می دهد. در ادامه به این موضوع می پردازیم کدام خطرات موجود در این حوزه تحت پوشش این بیمه قرار می گیرد:

رنگ کردن مو

ممکن است فردی برای رنگ کردن مو به شما مراجعه کند. همین تغییر رنگ مو گاهی اوقات منجر به حساسیت های مو و ایجاد تورم های پوستی می شود.

ریزش مو

دکلره، هایلایت، کراتینه و رنگ کردن مو همه این موارد دلیلی است تا موهای مشتریان شما دچار تخریب یا ریزش بشوند. احتمال دارد ریزش مو به خاطر دلایلی مختلفی باشد؛ مانند مواد زیاد به کار برده شده، زمان زیاد بر موی مشتری قرار گرفته و یا از موادی بی کیفیت استفاده شده.

جراحت

مورد بعدی ایجاد جراحت هایی بر روی پوست مشتریان شما است. این جراحت ها احتمال دارد بر اثر قیچی و یا وسایل دیگر ایجاد شده باشند.

چشم

در این حرفه چشم ها، پلک ها، ابرو و مژه ها عضو هایی حساس و به نسبت کوچک هستند که لحظه ای غفلت منجر به آسیب زیاد و جبران ناپذیری به آن ها می شود.

برق گرفتگی

وسایل برقی زیادی در آرایشگاه موجود است. احتمال دارد یکی از این حوادث به علت خیس بودن مو و بدن رخ بدهد و در نهایت منجر به برق گرفتگی بشود.

مصدومیت

وسایل خطرناک زیادی مانند قیچی در آرایشگاه وجود دارد. اگر یکی از مشتری ها در سالن بلغزد، ممکن است دچار شکستگی یا مصدومیت بشود.

بیماری های عفونی

احتمال دارد در این آرایشگاه و سالن زیبایی وسایلی آلوده به بیماری های مختلفی باشد و این آلودگی ها هم به علت سهل انگاری شما ایجاد شده؛ چرا که شما باید ابزار کارتان را ضد عفونی می کردید. اما این ضدعفونی ها صورت نگرفته و مشتریان به بیماری های مختلفی آلوده شده اند.

بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای آرایشگران

استثنائات بیمه مسئولیت آرایشگران

بیمه مسئولیت آرایشگران و سالن داران خطرات احتمالی که در آرایشگاه رخ می دهد را تحت پوشش خود قرار می دهند. حوادثی که تحت پوشش قرار گرفته اند را در بالا به آن اشاره کرده ایم؛ مانند آسیب دیدگی به چشم، برق گرفتگی، تخریب مو و… . همان طور که مشاهده می کنید حوادث ذکر شده، مشخص هستند و به این معنی است که حوادثی هم تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند. در ادامه به این حوادث که به استثنائات بیمه معروفند اشاره می کنیم:

حوادث کارکنان

هر آرایشگاه و سالنی کارکنانی دارد. اگر خسارتی به آن ها وارد شود، بیمه مسئولیت آرایشگران و سالن داران آن ها را تحت پوشش خود قرار نمی دهد. برای بیمه کردن کارکنان خود باید به دنبال بیمه مسئولیت دیگری باشید.

خسارات تجهیزات و سالن

اگر بنابر دلایلی به سالن آرایشگاهی خسارتی وارد شود، بیمه خسارت های مالی وارد شده به سالن را و تجهیزات را پرداخت نمی کند.

درگیری و نزاع

اگر در محل آرایشگاه در اثر درگیری و نزاع حادثه ای رخ بدهد، شرکت بیمه خسارت وارده شده را تحت پوشش قرار نمی دهد؛ به دلیل این که حادثه مذکور ارتباطی با سهل انگاری ندارد.

بلایای طبیعی

هر گونه خسارتی که از اختیارات شما خارج باشد مانند حوادث مرتبط با بلایای طبیعی ( سیل و زلزله ) تحت پوشش بیمه نیست. البته گاهی اوقات شما حتی در این نوع حوادث هم مسئول شناخته می شوید؛ برای مثال اعمال شما تشدید کننده آن خطر باشد. در این مواقع شرکت بیمه با توجه به میزان مسئولیت شما در رخ دادن حادثه، خسارت را تحت پوشش قرار می دهد.

اتفاقاتی که بر عهده شما نیست

هر گونه خسارت ناشی از جنگ، انقلاب، شورش، اعتصاب، انفجار هسته ای و موارد این چنینی که در اختیار شما نیست، تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

خاطی شخص ثالث باشد

اگر هر کسی به جز شما در محیط آرایشگاه منجر به خسارت شود، شرکت بیمه تعهدی در قبال پرداخت خسارت نخواهد داشت.

وقفه در کار

بنابر دلایل مختلفی، احتمال دارد شما به عنوان آرایشگر به خاطر وقوع حادثه ای، در کارتان وقفه ای رخ بدهد. بخاطر وقفه پیش آمده درآمدتان را از دست می دهید و دچار زیان مالی می شوید. در این مواقع از شرکت بیمه انتظار پرداخت این ضررهای مالی را نداشته باشید.

مصرف مخدر و روان گردان

هر گونه حوادثی که بخاطر مصرف مسکرات، مواد مخدر یا روان گردان ها به افراد شخص ثالث در آرایشگاه وارد شود، تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

آتش سوزی و ترکیدگی لوله

هر گونه خسارت مستقیم و غیرمستقیمی که ناشی از آتش سوزی یا ترکیدگی لوله های آب است، تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد. قبل از وقوع این حوادث باید به فکر تهیه بیمه آتش سوزی باشید.

فعالیت های خاص

برخی از فعالیت ها در آرایشگاه تحت پوشش بیمه مسئولیت آرایشگران و سالن داران قرار نمی گیرند؛ مانند تزریقات بوتاکس، تتو، کاشت ناخن، اکستنشن مژه، قرار دادن لنز و… .

انتخاب بیمه مسئولیت آرایشگران از بیمه انوری

در دنیای جذاب صنعت آرایش و پیرایش، شاغلین با ریسک‌ ها و خطراتی رو به ‌رو هستند که نیازمند مدیریت دقیق و آگاهی از مسائل حقوقی است. از میان مسائل احتمالی که در یک سالن زیبایی رخ می دهد، می‌ توان به حوادث ناشی از استفاده اشتباه از مواد شیمیایی در آرایش، یا حتی برق‌ گرفتگی از لوازم برقی موجود در سالن اشاره کرد. این گونه وقایع به کاهش مراجعه مشتریان یا حتی خسارت‌ های مالی بزرگی منجر خواهد شد. از این رو، داشتن بیمه مسئولیت آرایشگران تبدیل به یک ضرورت می‌ شود تا مالکان سالن ‌های زیبایی از پرداخت مبلغ زیادی به عنوان خسارت نجات یابند.

همچنین، آرایشگران و متخصصان این صنعت نیز نباید از مسائل حقوقی کوتاهی کنند. ممکن است با مشتریانی مواجه شوند که شکایت ‌هایی داشته و مطالبات خود را به دادگاه معرفی کنند. در این جا، حضور وکلا و دفاع معقول می‌ تواند از تبعات ناخوشایند جلوگیری کند.

در کل، صنعت آرایش و پیرایش، علاوه بر زیبایی و جذابیتی که ایجاد می‌ کند، نیازمند توجه ویژه به مسائل حقوقی و مدیریت ریسک است. همکاری با وکلای متخصص و داشتن بیمه نامه‌ های مناسب  از تبعات ناخوشایند جلوگیری خواهد کرد.

شما می توانید برای خرید بیمه مسئولیت آرایشگران و سالن داران اطلاعات خودتان را در این صفحه وارد کنید. کارشناسان بیمه مسئولیت انوری با شما تماس خواهند گرفت و اطلاعات مناسب را در اختیار شما قرار دهند. در آخر تاکید می کنیم اطلاعات موجود در این صفحه ممکن است با تغییر قوانین، منبع کاملی نباشد. به همین دلیل بار دیگر تاکید می کنیم قبل از هر کاری با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مدراک صدور

فرم ” پیشنهاد بیمه نامه آرایشگران و سالن داران” توسط مشتری تکمیل و مهر و امضا می‌گردد.
نرخ و شرایط بیمه‌نامه که با توجه به شرایط پیشنهاد تکمیل شده، در برنامه مکانیزه صدور محاسبه شده است پرینت گرفته شده و به مشتری تحویل داده می‌شود.
در صورت موافقت، بیمه‌گذار حق‌بیمه مشخص شده را پرداخت می‌نماید. این پرداخت می تواند به سه صورت زیر باشد:
چک: چک در وجه شرکت بیمه ایران صادر شود .
واریز در بانک: فیش واریزی به بانک از برنامه مکانیزه صدور (سیستم اطلاعاتی تحت وب)پرینت گرفته شده و به بیمه‌گذار تحویل داده می‌شود.
اقساط: در این حالت،‌۳۰-۴۰% حق‌بیمه به صورت نقد و مابقی در۲-۳ قسط پرداخت می‌شود، که به ازای هر قسط چک در وجه شرکت بیمه ایران صادر می‌شود. چک‌های حق‌بیمه تا سر رسیدن موعد، در اداره صدور بیمه‌نامه‌های مسئولیت نگهداری می‌شود.
بیمه‌نامه توسط کارشناس صدور صادر و پس از امضا و مهر ، به بیمه‌گذار تحویل داده می‌شود.

مراحل صدور

  • برگه در خواست بیمه گذار
  • تکمیل پرسشنامه (فرم پیشنهاد)توسط بیمه گذار
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط